تبلیغات
بهار نو - فعالیت‌های بومی رسانه‌ای نیازمند حمایت مادی و معنوی مسئولان است

بهار نو
 
عشق یعنی ظاهر باطن نما / باطنی آکنده از نور خدا


ساخت فلش مدیا پلیر
ابزار وب Online User
محمد امامی: عصر حاضر را «عصر دانایی» و «عصر ارتباطات» نام نهاده‌اند، و ناگفته پیداست که نقش رسانه‌ها در این عصر، برای پیشرفت، توسعه و تعالی کشور ، نقشی بی‌بدیل و حساس است.
امروزه جامعه‌ای را می‌توان توسعه یافته دانست که در کنار شاخص‌های اقتصادی، بر ارتقای معیارهای تولید و توزیع اطلاعات و محتواهای مفید و به تعبیری دیگر بر عنصر دانایی اجتماعی تاکید و اصرار بورزد.
برای این که جامعه‌ای پیشرفته داشته باشیم ..... متن کامل این یادداشت را در ادامه‌ی مطلب بخوانید
.... و در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شاهد رشد و توسعه و تعالی باشیم، رسانه‌ها باید با تولید و توزیع اطلاعات و محتواهای مفید، آگاهی‌های مورد نیاز جامعه را افزایش داده و حرکتی نقادانه و در عین حال همسو با توسعه را  در سطوح گوناگون اجتماعی سامان داده و ضمن به چالش کشیدن موانع توسعه، زمینه‌های ذهنی جامعه را برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های پیشرفت مهیا و آماده سازند.
در این میان نقش رسانه‌ها و فعالیت‌های رسانه‌های بومی نقشی حساس و تاثیرگذار است، اما با مروری بر شرایط تاسف‌بار سال‌های اخیر در استان یزد درمی‌یابیم که از سوی مسئولان ذیربط نه تنها حرکت حمایتی درخور شأن فعالان رسانه‌ای و رسانه‌های محلی استان یزد صورت نگرفت، بلکه با شیوه‌هایی پادگانی و آمرانه سعی شد تا با رسانه‌های مستقل، و به ویژه منتقد برخوردی مقابله‌جویانه داشته و محدودیت‌های رسمی و غیر رسمی را بر آنان تحمیل نموده و با سنگ‌اندازی در مسیر فعالیت‌ رسانه‌ای، عرصه را بر آنان تنگ ساخته و از میدان به‌در نمایند.
مطبوعات و رسانه‌های محلی استان یزد به ویژه رسانه‌های منتقد در ۸ سال گذشته به لحاظ دارابودن مشی انتقادی، در معرض کم‌لطفی و تحدید فعالیت و اعمال فشارهای غیر رسمی برخی مسئولان حوزه‌ی اطلاع‌رسانی و ارتباطات وقت قرار گرفتند، هزینه‌های مادی و معنوی آگاهی‌بخشی به مردم را نیز به جان خریدند.
و اینک با وزیدن نسیم «تدبیر و امید» در کشور و به تبع آن در استان یزد، امیدواریم مسئولان خدوم، با توجه به جایگاه خطیر رسانه‌ها و فعالیت‌های رسانه‌های بومی و محلی و نقشی که می‌توانند و باید در راستای رسالت حرفه‌ای خود، در مسیر پیشرفت همه‌جانبه‌ی استان و انعکاس خواسته‌ها و نیازهای مردم، اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی رویدادهای استانی و تقویت و توسعه‌ی فرهنگ غنی و اصیل یزدی ایفا نمایند، آنان را در این وانفسای هزینه‌های گزاف مراحل طراحی، تولید، چاپ و انتشار، توزیع و محدودیت امکانات فنی و... برای مطبوعات و هزینه‌های هاست و طراحی و به‌روز رسانی و ... برای سایت‌ها، هم به لحاظ معنوی و هم به لحاظ مادی حمایت نمایند.
بی‌تردید رسانه‌های محلی، سودمندترین، به‌صرفه‌ترین و ارزان‌ترین وسیله برای بالا بردن سطح آگاهی افراد جامعه و مبارزه با جهل و بی خبری به شمار می آیند و از سویی در شرایط کنونی که برخی از ابعاد آن را مطرح کردیم، بدون حمایت‌های مسئولان،  این رسانه‌ها نمی‌توانند به حیات پایدار و تاثیرگذار خود ادامه دهند.
بنابر این تقاضای صریح دلسوزان حوزه‌ی خبری و اطلاع‌رسانی از مسئولان این است که با حمایت مادی و معنوی خود از این رسانه‌های بومی، به فراهم ساختن زمینه‌های آگاهی‌بخشی و امیدافزایی برای پیشرفت و توسعه‌ و تعالی استان یزد کمک نمایند.
انشاءالله تعالی
بهمن ماه 1392




طبقه بندی: فرهنگی،  سیاسی،  ارتباطات اجتماعی، 

نوشته شده در تاریخ شنبه 19 بهمن 1392 توسط محمد امامی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک

  • دانلود فیلم
  • خرید vpn